Inriver PIM integrerat med Vellox

Product Information Management system eller PIM som det oftast kallas hjälper dig att effektivt förädla din data kring dina produkter. Ett PIM är den plats där du samlar all den produktinformation som du vill använda i exempelvis en e-handelsplattform eller som en gemensam databas för en grupp av företag som därigenom inte behöver hantera förändringar i de egna systemen på egen hand.

Med ett PIM kan du enklare utöka den mängd data du har på dina produkter vilket i förlängningen ger dina kunder bättre möjlighet att ta rätt beslut i sin köpprocess. Det kan i sin tur t ex öka din försäljning och samtidigt minska antal returer. Att BI-verktyget Vellox gillar mycket data är inget nytt och det blir tydligt när man via ett PIM får fler parametrar att jobba med. När du adderar till adjektiv eller annan fakta i din produktdata växer dina analysmöjligheter. Exempel på frågor du kan ställa dig är – vilken andel av vår försäljning är gröna respektive blå kläder? Vilken målarfärg ger bäst marginal – matt, halvmatt eller blank färg? Hur många kubikmeter levererade vi igår? Och visst finns det en poäng i det spelbolagen förmedlar i sina reklamfilmer – den som vet mest gör de bästa besluten!

Nu är Vellox integrerat med PIM-systemet Inriver. I det här fallet är det en av de företagsgrupper som använder Vellox centralt och i sina medlemmars bolag, som ser en stor nytta i att kunna analysera och visualisera utvecklingen på artiklar, kampanjer, leverantörer osv. Vill du veta mer om hur Vellox och ett PIM kan hjälpa dig och din verksamhet är du välkommen att kontakta robert.stenvall@develox.se (0722-254018).